Klantenservice

Categorieën

Filters

Oogspoeling

Oogdouche Bij het samenstellen van de inhoud van uw EHBO-koffer of verbanddoos denkt u niet direct aan een oogdouche. Toch is dit verbandmiddel onmisbaar in elke omgeving waar met gevaarlijke en/of bijtende stoffen wordt gewerkt. Zorg er dan ook voor dat uw BHV-koffer, EHBO-trommel of verbanddoos minimaal één oogdouche bevat.   Wat is een oog Toon meer

Merken

Prijs

2 Producten
      Oogspoelfles 500ml

Oogspoelfles 500ml met oogbad is een oogspoeling...
      Op voorraad
      €11,50 Excl. btw
      Wandhouder voor oogspoelfles 500ml

De wandhouder is geschikt voor oogspoelflessen v...
      Op voorraad
      €8,75 Excl. btw

Oogdouche

Wat is een oogdouche en wat zijn de toepassingen?

De term oogdouche ziet op een aantal producten die hetzelfde doel hebben: het voorkomen van ernstig en blijvend oogletsel bij een (bedrijfs)ongeval. U heeft de keuze uit oogspoelampullen (voor een eerste reiniging van het oog zodat stof en materiaalresten worden weggespoeld) en oogspoelflessen met een steriele- of PH-neutrale inhoud die zorgen voor ontsmetting van het oog en neutralisatie van bijtende stoffen en chemicaliën. Deze hulpmiddelen zijn aan te bevelen in EHBO-tassen op sportvelden, in praktijklokalen op scholen en verenigingen en uiteraard in de horeca. Ook hete (frituur)vetten, scherpe specerijen en schoonmaakmiddelen zijn bijtende stoffen.

Ons advies

Oogspoelampullen horen in iedere BHV- of EHBO-koffer op de werkvloer, aangevuld met minimaal één oogspoelfles. Om misgrijpen bij calamiteiten te voorkomen adviseren wij u altijd een reservefles voorradig te hebben: de oogspoelflessen zijn slechts eenmalig te gebruiken.

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking